Programmeren I Groep 1-8 I Osmo
maandag 10 maart 2025 - maandag 14 april
Categorie Digitale geletterdheid
Groep Groep 1-2, Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tags Programmeren
Prijzen
  • Reservering gratis
Beschikbaarheid volgeboekt

Inschrijven op de wachtlijst

Download Toevoegen aan agenda
Terug

Programmeren I Groep 1-8 I Osmo

Het Osmo spelsysteem voor de iPad is ontwikkeld voor kinderen tussen de 5 en 12 jaar oud. Kinderen spelen en leren tegelijkertijd door concreet materiaal te gebruiken naast de apps op de iPad. De Osmo Base is een basis station voor je iPad. Je zet je iPad erin en de spiegel aan de bovenkant “leest” wat je doet met het concrete materiaal. Je hebt gratis apps en speciale uitbreidingen van Osmo met fantastisch materiaal.

Door het concrete spel worden het zelfvertrouwen en de creatieve probleemoplossende vaardigheden van de kinderen ontwikkeld.

Osmo Numbers
Met de Osmo Numbers word je een meester in de cijfers, van groot tot klein, even of oneven. Wanneer je speelt kun je op de iPad rekensommen maken om mooie vissen mee te redden uit de bubbels, zo komen alle vissen weer terug in het water.

Osmo Words
Met behulp van een afbeelding moet je de juiste woorden invullen. Letter voor letter kun je het woord compleet maken.

Osmo Tangram
Maak de vorm zoals getoond op de iPad met de speelstukken Tangram. Gebruik de hulpmiddelen om de fysieke puzzels op orde te lossen.

Osmo Coding with Awbie
Kinderen navigeren het karakter Awbie door zijn magische wereld en leren echte programmeer concepten toe te passen door de Osmo Coding spelblokjes met elkaar te linken, te laten repeteren en te voorzien van 'als/of' acties.

Inhoud pakket:
• Osmo Base
• Osmo Numbers
• Osmo Words
• Osmo Tangram
• Osmo Coding with Awbie
• iPad


Deze datum is volgeboekt

Inschrijven op de wachtlijst