Programmeren I Groep 1-2 I Coderen met pijlen
Categorie Digitale geletterdheid
Groep Groep 1-2
Tags Programmeren
Prijzen
  • Reservering gratis
Terug

Programmeren I Groep 1-2 I Coderen met pijlen

Coderen met pijlen
Met het ontwikkelingsmateriaal Coderen met pijlen kunnen kinderen spelenderwijs kennismaken met het eenvoudig decoderen van opdrachten.
In dit spel ontdekken de kinderen dat de rode pijl de instructie vormt voor de rode auto, en de blauwe pijl de instructie voor de vrachtwagen. Begrippen als ‘links en rechts’ komen hierin terug om kinderen te ondersteunen bij het uitleggen van richtingen.

Naast het ontwikkelingsmateriaal wordt ook het boek Alle wielen in de file aangeboden. Dit vormt een perfecte inleiding op het aanbieden en werken met Coderen met pijlen.

Kinderen werken op deze manier aan de basisbeginselen van programmeren en 21th Century Skills als samenwerken en spelenderwijs oplossen van problemen.

Klik hier voor een instructiefilmpje over Coderen met pijlen.

Helaas is dit project niet meer beschikbaar omdat het al voor alle projectperiodes is gereserveerd.